George Orwell – publikacje

George Orwell – publikacje

Kompleksowe opracowanie graficzne 4 książek George’a Orwella. Wiwat Aspidistra!, Folwark Zwierzęcy, Rok 1984 oraz Na dnie w Paryżu i w Londynie.

Projekt ten wykonany został w ramach pracy dyplomowej w Gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych, na wydziale Grafiki Projektowej.

Głównym założeniem mojej pracy było stworzenie spójnej graficznie serii książek. Okładki książek są zaprojektowane w taki sposób, że na pierwszy rzut oka widoczna jest tylko część ilustracji a dopiero po otwarciu książki dowiadujemy się jaki jest jej prawdziwy przekaz.
Projekt ma zaciekawić czytelnika i wciągnąć go w proces odkrywania tego co dzieje się na okładce oraz zatrzymać go na dłużej zanim przejdzie do właściwej lektury.Sam projekt jest minimalistyczny i jednokolorowy. Ilustracje są proste i mocne
w swojej formie.

Dodatkowo, występują na okładce elementy z przezroczystej folii imitującej lakier punktowy, które dopełniają ilustracje i nadają okładce trzeciego wymiaru. Wewnętrzne strony okładek są ozdobione czarno-białym paternem, nawiązującym do treści książki.
Sam layout wnętrza jest również prosty i nieprzesadzony. Jednokolumnowy łam i subtelna paginacja.

 

Tytuł książki: „Rok 1984”

– książka w formacie 165x236mm. Ilość stron: 162.

Ilustracja znajdująca się na okładce przedstawia oko, które po rozłożeniu skrzydełka, okazuję się częścią kamery przemysłowej. Obraz ten nawiązuje do treści książki, w której mamy do czynienia z permanentną inwigilacją, głównego bohatera i całego społeczeństwa.

Tytuł książki: „Wiwat Aspidistra”

– książka w formacie 165x236mm. Ilość stron:142.

Okładka przedstawia tytułowy kwiat Aspidistry, który jest symbolem żywotności bez względu na warunki w jakich się znajduje. Roślina ta, tak jak człowiek, jest wstanie dopasować się do zaistniałych sytuacji życiowych.

Tytuł książki: „Folwark zwierzęcy”

– książka w formacie 165x236mm. Ilość stron:52.

Na okładce widnieje tułów człowieka, który przeistacza się w świnie. Jest to metafora nawiązująca do treści książki – pokazuje, że granica między człowiekiem a zwierzęciem zostaje zatarta i nie wiadomo czy bardziej człowiek stał się świnią czy to świnia jest bardziej ludzka.

Tytuł książki: „Na dnie w Paryżu i w Londynie”

– książka w formacie 165x236mm. Ilość stron: 122.

Ilustracja na okładce przedstawia do połowy widoczną ławkę, na której, jak zobaczymy po otwarciu skrzydełka, siedzi bezdomny człowiek. Jest to zobrazowanie biedy w jakiej znalazł się bohater powieści.

powrót do projektów

powrót do projektów